• Inför seriepremiären mot Billesholms GIF

    Det stundar seriepremiär på söndag kl. 15:00 hemma mot Billesholms GIF - ÄNTLIGEN om man får låna en känd fras. Man har nu gått runder i månader och väntat på att allt ska börja, det är nu det blir matcher med spänning och en betydande vilja att alltid vinna - härligt! Giffen tar form för varje dag som går, man står nu rustade med 22 starka man på träning och det ser lovande ut inför helgens drabbning. Nu när det är dags att omvandla träning till poäng. Billesholms GIF är som tidigare nämnt våra gäster och inför säsongen så ställde vi några frågor till deras tränare Torbjörn Johansson. Billesholms GIF Tränare: Torbjörn Johnsson Nyförvärv: Emil och Hampus Wennerberg, Philip Paulsson, Hampus Ivarsson och Ted Gustavsson Förluster: Latif Peci, Alex Wiberg, Emiliano Moreno, Andreas och Marcus Persson, Anton och Johan Karlström samt Joshua Aurelsson Vi börjar närma oss seriepremiär, hur känns att komma igång med seriematcherna? Jag ser fram emot en spännande säsong. Senaste säsongen: Slutade 7:a i Div. 5 NV Förväntningar och målsättning på kommande säsong? Vi är mogna för att konkurrera i toppen. Vilken typ av fotboll kommer ni visa er supportrar under kommande säsong? Tysk propagandafotboll a la Bayern München. Vilket lag tror ni vinner serien? Åstorp ser starka ut. Läs mer på deras hemsida om Billesholms GIF Väl mött till Billesholms GIF och inte minst till alla supportrar! FB Herr 6 apr 2016 0kommentarer
  • Samarbete med Förslöv

    Båstad GIF tjejer födda 01-04 kommer i år att ha ett samarbete med Förslövs tjejer födda 01-04. Måndagar 18.00-19.30 tränar vi i Förslöv och onsdagar 18.00-19.30 i Båstad. På våren kommer vi att spela alla våra hemmamatcher i Förslöv och på hösten spelar vi i Båstad. FB Dam 28 mar 2016 0kommentarer
  • Vi fångar in Viktor Hägerström för några frågor.

    Mitt i hans sökande efter påskharen så lyckas vi få några minuter med igen annan än - Viktor Hägerström. Dags för honom att likt ett kinderägg öppna sig och bjuda på lite tankar och kommentarer inför säsongen. Född: 1985 Position: Back Moderklubb: Båstads GIF Yrke: Production Manager på Lagardére Sports Favoritlag: Manchester United 1. Vi börjar med att damma av den klassiska frasen – hur känns det nu när det börjar dra ihop sig? Tycker verkligen att känns mycket bra just nu. Det är en härlig atmosfär i giffen för tillfället och det är fantastiskt kul. 2. Du valde att vända tillbaka hemåt för några säsonger sedan, hur upplever du resan så här långt? Ja jag är ju egentligen ett innebandyproffs i Göteborg och har ägnat hela livet åt just detta. Men för ett par år sedan valde jag att sluta för att jag ville lira lite fotboll i 7:an, dock var jag inte bered på att det skulle satsat men det var ju bara att haka på tåget och jag tycker att det har varit och är väldigt roligt. 3. För att beskriva dig som spelare så skulle engagemang, jävlaranamma, hjärta och lite smått gubb-sur på planen passa in ganska väl. Vad är det som driver dig till att ALLTID välja delaktighet framför tv soffan? 99 ggr av 100 så är du trots allt ett föredömme. (Bara farbror gul som ibland blir lite uppretad...) Haha, detta stämmer nog väldigt bra in på mig. Jag har aldrig riktigt haft någon talang för fotboll så jag har varit tvungen att jobba stenhårt för att utvecklas. ”Motivation slår klass” är väl något som drivit mig och jag älskar att vara delaktig i allt jag gör. Sen att farbrorn i gult inte alltid håller med är ju enbart för att han har fel! 4. Hur skulle du vilja beskriva dig själv som fotbollsspelare och vilka förväntningar kan vi ha på dig? En pådrivare som har ett stort hjärta för båstad och vägrar förlora för att andra laget kämpade hårdare än oss. Sen har jag ju ett huvudspel som skulle platsa i dem bästa ligorna i världen. Tror nog att man förväntar sig att höra mig röst i 90minuter (på gott & ont) men jag också ett par sjukt snygga påsar. 5. Om vi ser till träningsmatcherna, finns det några nycklar som Giffen kan ta med sig till seriespelet? Samt vilka nycklar tror du kommer vara viktigast för våran utveckling? Vi har ju fått in ett helt nytt lag i år och man kan ta med sig allt egentligen. Men framförallt så funkar vi bättre som enhet nu och det är kul att komma till träningarna och matcherna. Jag hoppas och tror att det hårda jobbet vi lägger ner just nu kommer vara den viktigaste nyckeln för vår utveckling. Sen självklart har vi fått in väldigt mycket talang och sköna profiler i laget nu och det är också en väldigt viktig del. 6. Vad tror du om Giffens möjligheter under kommande säsong? Vi har alla möjligheter som jag ser det. Jag gillar att sticka ut hakan och den som säger att dem inte vill vinna serien kan ju sluta. Det finns väldigt många bra lag i den här serien, Åstorp, Kullavägen, Grevie och inte minst Västra Karup som alla slåss för att vinna serien. Vi kommer göra allt vi kan för att vinna varje match och sen får vi se var det bär. En sak är säker, att räkna ut oss kommer bli ett stort misstag. Vi säger tack till Viktor och låter honom återgå till sina påskägg. Övrig info: Spelarprofil Viktor Hägerström FB Herr 26 mar 2016 0kommentarer
  • Utprovning av nya Giffen kläder 1-7/4 på Sportshopen

    Nu är det dags för en ny omgång av utprovning av våra fina Giffenkläder, som vanligt gör ni detta hos Johan på Sportshopen, mellan den 1-7 april. Som ni ser så har vi även några nya produkter, som ryggsäck träningsväska. Glad Påsk//Styrelsen Båstads GIF 25 mar 2016 0kommentarer
  • Inför matchen mot Höganäs U-lag

    På måndag väntar ett möte mot Höganäs BK´s U-lag. De har mött Brunnby och Bjuvstorp i två målrika tillställningar, varpå de gick vinnande ur båda gångerna med 4-3. De kommer från en serie av matcher med positiva resultat: Höganäs BK U - Högaborgs BK U19 = 0-3 Brunnby FF A - Höganäs BK U = 3-4 Höganäs BK U - Bjuvstorps FF A = 4-3 Kullvägens BK J - Höganäs BK U = 1-3 (DM) IFK Hässleholm J - Höganäs BK U = 3-2 (DM) Höganäs BK U - Vinslövs IF J = 5-1 (DM) Seniorlaget är hemmahörande i division 2, så det finns gott om kvalité i föreningen och vi kan vänta oss en tuff drabbning mot dessa ungtuppar. Giffen kommer till matchen med en fortsatt bra period bakom sig där spelet växer fram tydligare och bättre på träning, man hittar enklare och effektivare lösningar på de svårare situationerna över hela planen. Nu väntar att se om man lyckas ta nästa steg och även utföra detta på match, mot ett motstånd som förväntas vara väldigt duktigta på små ytor Hoppas Ni packar påsksäcken och väljer att följa oss kl. 13:00 på måndag, ute i Höganäs på Sportcentret. Väl mött! Mer info: Höganäs BK's U-lag Höganäs BK's U-lag FB Herr 24 mar 2016 0kommentarer
  • Vi träffar visionären Arsim Tetaj och pratar framtid.

    Lite lagom inför säsongen behövs alltid en målbild och vi hopps att den som Arsim Tetalj målar fram bli nästa mästerverk. Född: 1995 Position: Yttermittfältare Moderklubb: Vejby if Yrke: Np Nilsson och bedriver en städfirma med familjen Favoritlag: Inget speciellt kollar mest på vissa spelare jag tycker om. 1. Välkommen tillbaka till Båstads GIF, vi börjar med att damma av den klassiska frasen – hur känns det? Känns väldigt bra att vara tillbaka och dra på sig "juve" kläderna som min pappa kallar dom. 2. Du valde att inför denna säsong och sluta upp i dina gamla färger, hur kommer det sig? Allt började med att grabbarna jag lirat med i Båstad när man var yngre gjorde en grupp tillsammans på facebook för att diskutera en comeback! Vilket jag kände var en rolig grej och en resa att se fram emot. 3. Hur skulle du vilja beskriva dig själv som fotbollsspelare och vilka förväntningar kan vi ha på dig? Jag är rätt snabb och teknisk. Kan även erkänna att jag är väldigt mål kåt men det behövs det med. Jag är rätt bra på att dribbla och komma förbi min motståndare, så med andra ord så är jag väl en hotfull spelare. 4. Matcherna har nu kört igång och du börjat få upp farten, samt fått stänka en och annan balja? Frågan är bara vem som besitter lagets bästa vänster, är det du eller Fabian? Jo ett antal mål har de blivit men det är ju dock under seriens gång som målen ska smälla in då poängen spelar stor roll. Hahaha när det gäller vänster foten så måste jag tyvärr säga att min vänsterfot är något bättre än Fabians. Men om vi ska jämföra snyggast mål med vänstern? Då toppar Fabian och det kommer krävas ett långskott från 35 meter rätt upp i krysset om jag ska slå det, dock så har jag en tendens att ha för mycket självförtroende att jag försöker trycka dit den från halva plan utan att titta upp vart jag står riktigt. 5. #motfyran myntades medan bläcket torkade i vintras, du stack ut hakan med en målsättning att klubben nu skulle bli bäst på Bjäre! Är det fortfarande din övertygelse och vad tror du kommer vara nyckeln för att detta ska kunna inträffa? (Ödmjukt kan du ju nämna dig själv...) Vi har ju Tetaj i laget? Jag är ju bäst.. Nej nu skojar jag bara, men jag kände redan innan att med tillskotten vi har fått i laget som har varit ute i bra klubbar och lärt sig en hel del kommer kunna tillföra mycket till laget. Nyckeln till att nå framgångar är att tro på oss själva, spelidén och även ställa högre krav på varandra som vi faktiskt gör på träningarna känner jag. 6. Vad tror du om Giffens möjligheter under kommande säsong? Jag tror starkt på det här laget, och jag hoppas grabbarna och alla andra som håller på oss gör samma sak. Vi är en grupp som ska göra det tillsammans och jag har sagt det då och jag säger det igen. Vi ska bli bäst i Bjäre och 4an siktar vi alla på. Vi tackar Arsim Tetaj för pratstunden och hoppas alla visioner bär frukt, blir en intressant resa att följa under säsongen. Övrig info: Spelarprofil Arsim Tetaj Tidigare ÄFF-talanger återvänder till Båstad: ”Ska bli bäst” FB Herr 22 mar 2016 0kommentarer
  • Ungdomstränarna på utbildning

    Igår, torsdag 20/3 var det 11 av våra duktiga ungdomstränare i fotboll på utbildning vid namn: Coerver® Coaching Vilket innbär: • En metod för att jobba med individuell skicklighet i fotboll och är speciellt lämpad för åldrarna 5-16 år och lämpad spelare på alla nivåer, deras föräldrar, tränare och lärare. • En metod som har fokus på individuell skicklighet och smålagsspel. Coerver Coaching hade träning med Vejbys F14 som vi fick titta på. Vi fick se många övningar och även prova på vissa. Därefter hade vi teori en timme där de berättade om sin syn på hur man ska lära ut fotboll. Vill ni se fler bilder så ligger dem, under fliken bilder på hemsidan Vill ni veta mera: http://coerver.se/ //hälsningar BGIF fotbolssektion Båstads GIF 18 mar 2016 0kommentarer
  • Visa fler nyheter